10 Hari Lagi.......

Assalammualaikum.
Sekarang da mula penat sebab terpaksa berkejaran ke sana sini.
Cerita untuk 10 hari lagi rasanya tak banyak tapi adalah serba sedikit yang boleh dikongsikan.


First...
Alhamdulillah baju nikah dan baju-baju yang lain dah siap.
So aku dengan Incik Tunang da pegi amek da pun.
Alhamdulillah yang kedua adalah baju tu MUAT dan tak ketat sangat.
Tapi aku akan cuba lagi 2 hari sebelum menjelang majlis akad nikah sebab takut ada yang mula ketat lak.
Baju nikah untuk lelaki memang Incik Tunang tak perlu nak risau pape.
Lelaki normal lah baju sentiasa muat.So baju nikah kami dan baju yang lain dah bersiap sedia untuk ke dobi.
Antar dobi semata-mata nak plastik.Boleh tak?
Yelah nanti baju digantung bersama-sama dengan plastik so baju akan jadi cantiklah evenpun dah lama.
* wink *


Second...
Alhamdulillah yang ketiga pulak ialah set katil pun da sampai minggu lepas.
Syukur aku memang suka dengan designnya.
Design lebih kurang sama dengan aku.
SIMPLE !!
Lama jugak nak tunggu orang tu pasang semua sebab ia datang satu persatu.
Ada satu adegan yang aku tak boleh lupa bila orang tukang pasang perabut tu mintak air.
Opss bukan aku taknak bagi tapi aku terlupa nak sediakan air untuk dorang.
Terlebih excited la tu. * mata ke atas *
Gila kejam !!!
Aku bagi air kosong dulu then baru aku buat air manis untuk dorang.
Sori guys,saya bukan taknak bagi tapi saya betul-betul terlupa.


Third...
Malam tu aku pun dok kemas-kemaslah segala baju-baju aku yang kat almari lama untuk pindahkan ke almari baru.Kesian si Chibi,da berapa ari tak layan dia sangat.
Nak-nak lagi dalam bilik da ada perabut buat dia rasa tacing je.Sori Chibi..
Dengan gangguan dari si Chibi,dekat 2 pagi baru siap mengemas tapi belum pindahkan lagi.
Tak tahan mata dah mengantok sangat + badan letih sebab dah 1 ari berjalan.
Tetiba aku terpikir tau masa aku ngemas baju tu.
Sayanglah nak guna almari baru.
Opss...!!! Gedik...


Fourth...
Ari ahad lepas lak aku kuar dengan sue muncet dan Incik Tunang pegi Sunway Pyramid.
Tujuan nak pegi sebab nak beli kasut dan sedikit barang yang diperlukan lagi.
So aku berjaya membeli kasut yang aku idamkan cuma takdelah berjenama.
Janji keselesaan aku.Incik Tunang pun grab 1 pasang kasut jugak.
Banyak jugaklah barang yang dibeli di saat-saat akhir persiapan sebelum menjelang hari besar.
Malam tu pulak kitorang ada buat Meeting bersama keluarga + sepupu.
Meeting ni dilakukan untuk bagitahu pada semua apa yang harus dilakukan dan segala agenda yang akan dilakukan untuk 3hari tersebut.
Selesai majlis pun da dekat pukul12.
Biaselahkan kalau da berkumpul ramai-ramai ni macam-macamlah nak dibincangkan dan dibentangkan.
* wah ayat !! *.


Dan yang terakhir sekarang ni aku tengok sebok menyiapkan GUESTBOOK untuk majlis aku dan Incik Tunang.Nasib baiklah ada pembantu namanya sue muncet.Dia ni adik aku.
Alhamdulillah dia sudi membantu.Terima kasih dari aku.
Tak sempat pun nak siapkan semalam so sambung arini.
Insya ALLAH sempat siap before the date.


Pesanan penaja :
Bagi semua yang hadirkan diri silalah rajinkan tangan untuk mencontengkan ucapan ke GUESTBOOK aku yang tak seberapa tu nanti.TQ~




p/s : Harap semua akan berjalan dengan lancar dan seperti yang dirancang,Sekali seumur hidup harap semua berpuas hati hendaknya.Amin







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...