Alhamdulillah........Rezeki

Assalammualaikum semua....
Lama dah menyepi so hari ini aku kembali.
Takde apa yang menarik untuk aku kongsikan kali ini.
Cuma adalah serba sedikit cerita yang tak berapa nak best yang boleh aku share kan dengan semua.



First.....
Dugaan silih berganti namun kami redha dan terima dengan seadanya apa saja yang Allah SWT berikan pada kami.Bagi aku nak senang mane ada terlalu senang, mesti kene lalui kesusahan dan kepayahan.Kalau orang kata KARMA itu aku tak tahu sebab itu kerja Allah.Hanya DIA yang maha mengetahui segala-galanya.
Alhamdulillah....



Second.....
Masalah AIR.Semua dah sedia maklumkan dengan masalah air kat negara kite ni terutama sekali SELANGOR.Redhakan jela.So air ada ikut peringat.2 hari ada air dan 2 hari tak ada air.Alhamdulillah setakat ni cukupla air tadahan kami untuk kami sekeluarga.Yelah weekend aku balik Puchong so jimatlah sikit penggunaan air yang kami tadah.Hehehe sebabnya kat umah mak aku sentiasa ada air.Jeles !!!!



Third.....
Alhamdulillah Allah Swt masih percayakan kami dan DIA berikan kami zuriat lagi untuk kali kedua.Syukur,aku disahkan mengandung 9minggu.Alhamdulillah syukur ya allah.Akan kami jaga dan pelihara anugerah tak ternilai yang telah engkau berikan pada kami.
Alhamdulillah....



Fourth....
Alhamdulillah si budak tecik dah semakin membesar.Actualli dah tak boleh nak panggil si budak tecik dah sebabnya tak lama lagi nak dapat adik.So kene panggil ABANG LONG lepas ni.Lately ni memang aku ada ajar panggil dia dengan gelaran abang tapi tak dilayannya.Grrr geram aku bila panggil abang dia buat tak tahu tapi bila panggil adik laju je pandang.Hai lah anak mama dah semakin bijak dan semakin membesar.Perangau pun dah macam-macam sekarang.Alhamdulillah masih mampu BF dia dan besarkan dia.We love u son !!!!



Ini saja setakat ni.So jumpa next entry ya.

Harapan di Tahun 2014

Assalammualaikum...

Alhamdulillah aku dah pun berhijrah.
Aku dah pun selamat berhijab. Tahniah sue !!!!
Dengan berkat doa dari keluarga, akhirnya minda aku dah pun terbuka untuk melakukan satu perubahan.
Lega??
Syukur aku lega dengan imej aku sekarang.
Aku rasa tenang dan bertambah semangat.
Nak-nak lagi aku dah ada keluarga sendirikan,dah ada anak lagi. Lagipun ini atas kerelaan aku sendiri.
Tentang kenapa aku tetiba berubah secepat ini biarlah aku dan keluarga aku je yang tau kenapa.
Perubahan itu perlu bila kita dah benar-benar bersedia.
Insyaa Allah...
Harapan??
Supaya aku akan terus berimej seperti ini dah menolak tepikan segala tohmahan ataupun pandangan orang terhadap perubahan diri aku sekarang.
Tipulah kalau aku kata takde orang yang berbisik-bisik pasal aku berubah ni.
Lantakkanlah kan.... :)


Untuk yang kedua.
Aku rasa bersyukur sangat sebab segala doa aku ALLAH SWT dengar dan terus makbulkan.
Akhirnya aku keluar jugak dari 'NERAKA DUNIA' aku.
Akhirnya aku dapat keluar jugak dari ofis lama aku tu.
Kenapa aku panggil tempat tu 'NERAKA'??
Mana taknya apa aku nak buat semua tak kena.
Aku ni dah diibaratkan anjing je bagai diorang.
Cuti semua susah + gaji + tiada benefit.
Aku rasa aku buang masa kat situ sebab aku tak belajar pape sangat. Rugi....
Dan aku rasa salah satu penyebab aku boleh berubah pun kemungkinan besar jugak dari sana.
Tapi takpelah sebab akhirnya aku da lepaskan kat situ WALAUPUN aku brhenti tanpa gaji aku hampir sebulan.
Sedih?? Kecewa?? Terkilan?? Marah?? Semua ada.
Tuhan jelah yang tau.
Dugaan yang besar jugak buat aku untuk bulan tu.
Kenapa aku tak dapat gaji? Katanya sebab aku resign 24 jam.
Dorang akan bagi gaji if ada notis 1 bulan.
Arghhhhh bala......aku redha !!!


Untuk yang ketiga.
Syukur dengan apa yang berlaku akhirnya aku dapat keje jugak sehari lepas berhenti dari tempat 'NERAKA DUNIA' tu.
Sekali lagi doa aku didengar dan dimakbulkan ALLAH SWT.
Inilah rezeki buat anakku MUHAMMAD HARITH DANISH.
Alhamdulillah....
Dan sekarang aku masih lagi disini dengan pelbagai ilmu yang aku dapat dan pelbagai jenis kerja yang aku pelajari.
Aku belajar banyak benda kat sini.
Admin + sales + akaun.
Harapan?
Aku mohon padaMU YA ALLAH kau kuatkanlah hatiku untuk terus kekal disini dengan mengumpul segala ilmu dan jenis kerja untuk aku tingkatkan ilmu kerja aku.


Yang keempat.
Harapan nak bercuti dengan keluarga aku.
Harap sangat Allah dengar dan makbulkan doa aku.
Dah lama aku tak spend time dengan family aku semenjak aku dah berkahwin ni.


Akhir sekali.
Aku dah maafkan semua orang yang ada disekeliling aku tapi untuk kembali seperti dulu kala maybe makan masa or tidak sama sekali. Allah SWT je yang maha mengetahui.


Selamat Tinggal 2013

Assalammualaiku.m
Salam 1 Malaysia.
Salam 2014.
Ehhh da 2014,kejapppppppppppppppppppp je !!

Sedikit cebisan tentang 2013 :

March : 
Tak terduga aku dapat merasai apa itu pengorbanan seorang ibu.Aku rasa sendiri debaran saat melahirkan.Aku rasa sendiri macam mana proses melahirkan itu berlaku.Aku rasa sendiri apa itu kesakitan ketika melahirkan.Aku rasa sendiri apa itu kenikmatan saat melahirkan.Semua ni kerana ZURIAT........Alhamdulillah tanggal 13 March 2013 tepat jam 10.18 pagi aku telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki seberat 3.29kg secara normal dan diberi nama MUHAMMAD HARITH DANISH BIN MUHAMMAD YUSOF.Semoga menjadi anak yang soleh ye sayang....amin.


Ogos :
Tahun pertama beraya dengan adanya si budak tecik.Alhamdulillah kami beraya di Johor sebelah suami.Pertama kali menjejakkan kaki di Johor.Not bad tapi perjalanan sangat jauh.



September :
Kene serang hendap dengan darah daging sendiri.Taknak citer panjang lebar sebab nanti kene serang hendap kali kedua lak.tak kuasa nak layan sebab takut aku pulak yang meletop.On the date aku masih boleh bersaba sebab ada rasa HORMAT.Cuma aku nak ingatkan korang tak semua manusia itu boleh tolong kite dengan seikhlasnya sebab bebila masa je boleh diUNGKITkan balik.So jaga-jagalah.



Tak banyak yang aku nak kongsikan sebab tak ada apa yang istimewa.So harap 2014 lebih beerti buat aku.Insyaa allah.Mudah-mudahan...aminnnnnn

Selamat Tahun baru uols !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...