Submit Borang Nikah

Assalammualaikum..

By the way aku punya borang da 70% siap.
Kenapa 70%??Kenapa tak 100% ke 90% ke??
Hmmm sebab selagi tak submit kat Pejabat Agama selagi tulah aku rasa borang aku belum 100% siap !!
Actually tengah cuak nak send ni.
Yelah mana taknya borang aku macam tak lengkap.
Rasa nak buat baru je tapi kang menyusahkan wali aku pulak nak datang sini lagi.
Al-maklumlah aku takde bapak so kene harapkan adik beradik arwah bapak aku.
Rasa nak nangis je bila benda ni jadi kat aku.
Takpe think POSITIF !!
D u g a a n !!

"Apa masalah kau sampai susah sangat nak send ke JAIS?"

"Apa lagi tak kene dengan borang kau?"

"Apalah yang susah sangat kau nak send?"

Persoalan yang aku selalu dengar dan selalu menyakitkan telinga aku.Semua kat atas tu la.
Setengah orang tak paham apa masalah aku sebab setengah orang tak rasa apa yang aku rasa.
So setengah orang akan pandai berkata-kata tanpa memikirkan perasaan orang yang dikatakan itu.
Memang bukan yang mudah dalam proses perkahwinan ni.
Dengan cuti yang sangat menyukarkan.

Kenapa bila time aku mesti jadi macam ni??

Kenapa susah orang nak paham apa yang aku rasa??

Kau cakap senanglah sebab kau lengkap semuanya.

Ha kutukla family aku,macamlah family kau bagus sangat !! grrrr

Yang kat atas ni semua yang ada kat minda aku.
Takpela yang penting semuanya aku lakukan sendiri tanpa harapkan sesiapa.
Apa yang aku mampu buat itulah yang aku buat.
Selebihnya biarlah orang nak kata apa.
Redha jela sebab ini adalah diri aku sendiri.
Apa-apa pun TERIMA KASIH pada semua yang 'amik berat' *sangat*






p/s : Entry ni auto-post.Sekarang kompom aku sedang berada di JAIS. *scary*

2 comments:

  1. Salam.. nak tanye.. bile dah settle dpt semua kelulusan tu, borang tu pihak perempuan akan hantar ke jurunikah kan.. jurunikah tu mmg akan ambil borang yang ori ke? Kirenya masa nikah nnt xde dh la borang nk kena tunjuk kat jurunikah dah? Mmg mcm tu ke prosedurnye.. ke sepatotnya borang ori tu kite pegang? Tq..

    ReplyDelete
  2. Salam..sori lambat reply.Tgh pantang.Yup jurunikah akan ambil dan bawak mase ari kita nak nikah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...