Setengah Fasa Selesai Lagi

Alhamdulillah...
Setengah fasa selesai lagi.
Hampir 1 fasa lagi akan selesai sepenuhnya sebelum diijab kabulkan.
Syukur segalanya dipermudahkan.
Semoga semuanya akan terus dipermudahkan hendaknya.
Amin.

Sabtu yang lepas dengan rasa penuh debaran kekonon macam nak akad nikah, borang belah aku selesai ditandatangani.Cuma tandatangan saksi + fotostat ic saksi je yang problem.Malas nak cakap pasal ni.Sakit hati.Takpe arini ari aku esok-esok kita tak tahu kan apa akan jadi.Biarlah.

Baru aku tau ada pelbagai prosedur nak settelkan borang ni sebelum boleh diijabkabulkan.Selagi tak dapat borang kebenaran dari JAIS selagi tu lah korang jangan mimpi boleh nikah.Persediaan dari segi fizikal + mental bagi aku memang penting sebab mana taknya dengan nak melayan kerenah perangai saksi + wali lagi kan.Yelah semuanya jadi susah bile kita yang perempuan tak ada orang yang boleh dipercayai dalam hal-hal perkahwinan.Dengan berpandukan ehsan dari kawan-kawan + abang-abang sedara Alhamdulillah dapat diselesaikan.

So proses yang terakhir tinggal nak berurusan dengan JAIS jelah.Tadi pagi aku sempat coll JAIS nak tanya something before nak send borang sebab yelah cuti bukan senang nak dapat so kene prepare sehabis mungkin sebelum nak send.Tak naklah nanti kene pegi berulang kali lak.JAIS pun taknak tengok muka aku berkali-kali kan.Alhamdulillah dapat bercakap sendiri dengan ustaz yang akan bagi borang kebenaran tu sebab nanti kene ambil kat Ustaz tu 2 borang kebenaran lagi untuk bagi pada JuruNikah.TERIMA KASIH USTAZ.

So after tiz aku harap sangat perkara-perkara yang aku alami ni tak terjadi kat adik beradik aku yang lain.
Apa-apa pun cabaran buat aku dengan apa yang terjadi kali ni.Terima Kasih Ya-Allah kerana menguji hambamu ini.Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan diberkati.Insya Allah...Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...