Hinakah aku sebagai RECEPTIONIST + NAIK MOTOR pegi keje???

Assalammualaikum.
Benda ni da lama sangat aku nak tulis dalam entry ni tapi aku kumpul kekuatan dulu before nak kongsi.Benda ni pun da lama aku pendamkan jauh dalam lubuk hati aku. *ececehh*
Yelah kat dunia ni tak semua GEMBIRA tu memihak pada kita dan tak semua KESEDIHAN juga kita tak rasa.Bagi aku kat dunia ni sebenarnya Tuhan tu bagi sama rata beza kuat dan tak kuat je kita lalui semua tu.

Okey berbalik pada cerita aku yang aku nak ceritakan dengan korang.Sebelum tu aku nak tanya kat korang

HINA KE BEKERJA SEBAGAI SEORANG RECEPTIONIST??


HINA KE ORANG YANG NAIK MOTOR PEGI KEJE TERUTAMA SEKALI PEREMPUAN??

Silalah jawab dengan jujur tanpa mengambil hati aku walau sedikit pon. *pangggg !!!* Geli lak aku dengan ayat aku ni ha... Lalallaa~Aku ada jawapan aku yang tersendiri.



Jawapan aku untuk soalan yang pertama............
Setahu aku keje RECEPTIONIST ni keje yang HALAL selagi kita tak melakukan benda yang tak sepatutnya dan aku rasa keje sebagai RECEPTIONIST ni bukannya keje g MENJALANG or PERLU MENGGADAIKAN BADAN.As long aku tau baik dan buruk cukuplah dan sekurang-kurangnya aku tak perlu menipu jawatan aku yang sebenarnya.Tak perlu nak jadi HIPOKRIT.Aku bangga jadi RECEPTIONIST biarpun banyak kutukkan yang negetif aku terima.Apa yang aku buat adalah keje aku dan rasanya bukan kau yang bagi aku keje yang keje sekarang ni kan.Jeles ehh??Cukuplah kalau ia HALAL.Bukan main besar lagi lambang halal tu aku mention.Tak nampak gak sila pegi check mata ye..kahkahkahh~


Jawapan aku untuk soalan yang kedua............
Okey untuk soalan ni aku rasa minatang yang aku naik itu adalah kenderaan di semua negara dan negeri dan aku rasa merata-rata ada minatang ni.Aku bukan naik "ba alif ba ya" g keje pon.Aku naik motor pun jadi isu besar ke?Kalau naik motor dpanggil MINAH MOTOR untuk perempuan so kalau mak or adik perempuan or kakak kau naik mean dorang pun MINAH MOTOR la !!! Ehh emosi pulak... *mata ke atas tangan di bahu* Agaknya minyak motor Incik Tunang aku tu dia bagi kot.Kesian betul la dengan orang yang cetek otak macam tu.Takkanlah nak suruh Incik Tunang bawak kereta semata-mata hantar aku g keje lak.Itu kalau semata-mata nak MENUNJUK macam kau bolehlah.Aku LOW PROFILE......takde masa nak nunjuk-nunjuk harta ni.Aku kalau boleh memang nak kemudahan yang senang je tak perlu nak membazir banyak masa.Bagi aku if seseorang tu mempunyai lebih kelebihan itu adalah rezeki diorang so tak perlu nak banding-bandingkan siapa lagi berharta or sebaliknya.Agaknya orang tu tak pernah naik motor kot tu yang jeles i pegi keje naik motor...kahkah~kesian..... *gelak giling-guling*



So aku takde la nak marah macam harimau ke singa ke sebab sebenarnya benda-benda ni buang masa kalau nak layan.Aku rasa apa yang semua manusia lakukan kat dunia ni kompom tak kene bagi dia.So kalau aku buat baik pun tetap nampak buruk,lebih baik aku abaikan dan anggap jela tak pernah wujud.Bagi aku tak kisahlah kalau orang nak kritik aku apa sekali pun janji aku tak mintak duit sapa-sapa.Kalau rasa apa yang aku buat tak kene kat mata sesiapa SILA JANGAN PANDANG....hahaha !! *gelak guling-guling*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...