Setiap Masalah Pasti Ada Jalan Penyelesaiannya...Insya ALLAH

Semenjak-semenjak ni hati aku selalu rasa gelisah dan tak sedap ati je.Kenapa aku pun tak tahu.Mungkin sebab masalah yang aku tengah hadapi sekarang ni kot.Kadang-kadang kite manusia memang selalu lupa dan alpa tapi bagi aku bukan semua manusia bole lari dari kenyataan yang sebenar.
Hidup aku tak sehebat mana pun cuma aku bersyukur kerana telah DIPILIH untuk menerima sedikit dugaan dari ALLAH SWT.Memang berat mata memandang tapi berat lagi bahu yang memikulnya.
Aku cuba untuk jadi seorang yang tabah dan kuat walaupun aku bukanlah setabah dan sekuat mana.Aku cuba untuk tidak menangis walau pada hakikatnya aku memang nak mengalirkan airmata.
ALLAH SWT hanya akan turunkan sesuatu dugaan itu hanya pada orang yang DIA sayangkan??Alhamdulillah aku adalah salah seorang dari berjuta-juta manusia yang telah DIA pilih.Aku tau DIA tau yang aku mungkin mampu harungi dugaan yang DIA turunkan sekarang.
Jauh sebenarnya dari sudut hati kecik aku ni aku tak pernah inginkan semua ni terjadi.Siapa kita untuk melawan takdirkan??Bagi aku lain orang lainlah dugaannya hanya dengan 1 harapan dan doa aku hanya inginkan supaya aku kuat untuk harungi dugaan ini.Semoga semua urusanku dipermudahkan dan semoga ada jalan keluarnya.Amin...
.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...