Sikap Pemalas

Salam 1 Malaysia semua...
Salam Isnin....
Monday Blues....zzzZZZzzzzz

Ehh kejap-kejap,tak payah nak zzzzz sangatla.Hahaha nak tak nak kene segarkan mata jugak.Ada yang tertunggu-tunggu ke entry dari aku ni?TAK ADA !!!! Ada aku kesah ke??ahahahha *gelakjahat*

Okey sebenarnye aku nak kongsi dengan korang pasal sikap rakyat Malaysia ni.Rakyat Malaysia dan Pemalas memang tak bole nak pisahkan kot aku rasa sebab tahlah itu yang aku rasa.

  • Parking : Kalau bole dorang nak park betol-betol depan mata then kalau tempat yang dorang selalu parking dah kene park dengan orang lain (walaupun park tu dorang tak sewa) mesti dorang akan mengamuk.Kenape sampai macam tu ehh??Lagi satu kalau parking berkaitan dengan tiket.Ha ni pun antara satu sebab pemalas jugak.Da pandai park pandailah bayar der takkan orang lain park orang lain lak kene bayarkan?tak payah nak kedekut sebab duit tu bukan bawak mati pon...kekekkeeee~
  • Bank : Pernah tak korang masuk bank then korang nampak slip-slip bersepah kat bawah tu?Padahal tong sampah jelas berada tercongok kat situ.Pastu ada jugaklah yang gatal tangan siap selitkan kat tepi-tepi mesin atm tu.Apalah salah slip-slip tu sampai diperlakukan sedemikian.Kalau setakat korang print slip tu hanya semata-mata nak tengok baki then campak baik tak payah print...tengok jela baki tu sbelom nak blah dari atm tu.Haishhh takde sivik.Bile kata pemalas nanti marah lak..ngee~
Setakat ni aku rasa itu jela yang aku nampak ketara berlaku di Malaysia dan maybe jugak berlaku di merata-rata.Benda ni pun aku kongsi bukan untuk orang lain tapi more pada diri sendiri jugak sebab kadang-kadang kite tak lari dari terlepas pandangkan dan tak salahkan kalau kita sama-sama mengingati antara satu sama lain.Sama-samalah kite berkongsi...Okey jumpa next entry ya.Peace~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...