Rugi Ke Untung??

Sebenarnya da join dunia Blogging ni since dari tahun 2010.Itupun atas Ihsan dari ofismate aku namanye Kak Sue.Dia yang ajar aku suruh wat Blog ni.Kalau tak kerana dia aku rasa sampai sekarang aku takdelah tau pasal-pasal Blogging ni. ~ketinggalanzaman~
Dipendekkan citer,aku tau ada untung dan ruginye dengan blog ni.Emmm Nuffnang lah segala-gala IBUnya.Memula memang SUMPAH lah satu apa pun aku tak tahu Blog ni..yang aku tau kene isi-isi segala butiran diri semualah.So aku pun dengan kekonon tau ~budget~ buatlah seperti yang diajar.Masuk iklan kat atas,kat tepi,kat bawah semualah kalau boleh.Ubah nama jadi macam ni,macam tu,besar,kecik bagailah.Okey da siap !!
Bermulalah perjalanan aku sebagai seorang Blogger yang tak berapa nak famous.Kekkekee...Setiap ari aku update new tak kiralah untuk diri sendiri or sebaliknya.Alih-alih aku pelik kenapa semua orang kata Blogger ni boleh buat dari kita tak berduit sampailah ada duit.Ha?? ~Gile tak pelik~ Aku pun ceklah akaun aku kat NuffNang setelah dijelaskan.Pelik bin ajaib ngape tak pernah naik-naik pun.Selidik punya selidik barulah aku tau kenapa.Aku salah letak iklan.Lor !! (*.*)
Patutlah aku nengok camtu je dari ari ke ari,bulan ke bulan.Gile sedih kot punyalah beria-beria berblogging alih-alih apa pun takde.Orang lain aku tengok bukan main sampai beribu riban.Hahaha bukan rezeki aku kot. ~masetubanyakduit~
 Barulah aku tau apa untung dan ruginya dengan blogging ni tapi aku sebenarnya tak kisah sangat pun sebab rezeki kita masing-masing berbeza. ~amekhati~ Untungnya berblogging ni kalau pandai letak iklannya dan ruginya kalau TERsalah letak iklan.

Selamat BerBlogging semuaaaaaaaaa ~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...