Luahan Hati

Dah lama aku pendam tapi kali ni rasa nak lepaskan jugak.Biarlah orang nak kata apa pun.Aku redha jela.First memang aku sangat3 terasa dengan sesetengah manusia yang tak tahu nak menghargai erti persahabatan dan memahami perasaan orang.Ya maybe aku bukan seorang yang baik nak dibandingkan dengan yang lain tapi fahami dan mengertilah hati aku.Benda yang paling penting bila hal berkaitan KAHWIN.Normal kan sekarang kalau kau datang majlis aku means aku pun akan datang majlis kau.Sekarang dah jadi adat bagi semua manusia kot.Aku pun takdela pergi semua majlis kengkawan aku yang kahwin pun tapi mesti ada reason yang boleh diterima pakaikan.Aku ni manalah ada transport.Harapkan orang datang pickup jela kalau nak kemana-mana.Itupun masih ada juga yang kurang memahami.Penat nak explaind many times.Pikir sendiri la.Kadang-kadang ada yang buat jauh kendurinya.
Aku datang kalau ada transport tapi apa balasan yang aku dapat??
Sakit hati jela bila majlis aku pulak.

Habis bab kahwin timbul pulak soal anak.Ha aku dah ada anak sorang tapi aku boleh kira sapa je yang datang melawat aku.Sorry to say la aku tengah pantang so kenelah faham situasinya.
Memang sedih tapi nak buat macam mana aku ni takde kawan kot.
Biaselah manusia penuh dengan janjikan.Nak datang tapi aku ni dok la menunggu tapi HAMPEH....
aku tak tahu jalanlah sue...aku tunggu kau balik sunway jela...lepas abis pantanglah aku jumpa kau...
Inilah dialog yang aku selalu dengar.Dah duduk dekat pun still jugak tak muncul-munculkan diri.
Apakan daya aku,aku tak mampu nak paksa orang.Aku tak mampu buat orang sukakan aku,sayangkan aku,senangkan dengan aku,terima aku dan macam-macam lagi.
Tat y la kalau boleh biar jela aku dok umah ngadap anak aku je.Hmmm walaupun aku dok umah ngadap anak aku je pun still jugak ada yang tak puas hati kata aku ni asik dok umah je.

Aku dah penat weyh nak jaga hati orang expecially KAWAN-KAWAN.Aku tak pernah mintak korang sanjung aku setinggi-tinggi alam pun tapi cukuplah korang faham isi hati aku.Aku ni banyak benda nak kene jaga sampaikan hati dan diri aku ni terabai.Langsung aku tak ambil peduli.Mulai sekarang aku buat jela hal aku.Mana yang ingat kat aku,ingatlah dan aku ucapkan terima kasih tapi bagi yang tak ingat or buat-buat tak ingat kat aku takpelah aku still jugak akan ucapkan terima kasih sebab sudi tak ingat dan buat-buat tak ingat kat aku.Aku je nak kene ingat kat korang tapi korang takde masa nak ingat kat aku.Lepas ni kenduri apa-apa pun aku malas nak jemput-jemput lagilah.Rasa dah dengar aku ada buat majlis pape,datang jela.Aku takut nanti aku terasa pulak bile aku jemput dan dengar jawapan yang akan buat aku rasa down.


SORRY TO SAY SORRY TO HEAR

Aku dah penat.
Apa-pun aku ucapkan Terima Kasih banyak-banyak kat korang yang pernah ingat kat aku.
Assalammualaikum...

1 comment:

  1. hurmmm biasalah.selalu pun mcm tu kan.sy sndri pun hal kwn2 jugak yg boleh buat rugi juta2..w.pun sama bidang guaman pun masing2 dok lepas tangan buat hal sndrik siap tikam belakang lagi.last2 ape pun xde..kawan ke mana firm pun kemana...so now senang cerita kita jaga hati kita sendiri sudah lah kan :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...