Akhirnya Harith Danish Jatuh Katil...... T___T

Benda yang tak diingini akhirnya terjadi jugak.
Aritu nyaris-nyaris tapi semalam jadi kenyataan.

Mulanya aku tengah tidurkan Harith Danish lepas dia makan bubur gandum.
Aku menyusukan dia macam biase.
Actually Harith Danish ni akan menyusu sampai dia lepaskan puting.
So memang dia da lepaskan puting dan aku pun bole melepak sekejap sebelum aku keluar dari bilik.
Aku memang da pastikan yang dia betul-betul da tidur dengan lena sebelum aku keluar bilik.
Sebelum aku keluar pun aku da kandang kiri dan kanan dia dengan bantal dan aku selimutkan dia sekali.

Aku keluar konon nak makan sebab perut dah lapar balik.
Aku duduk berdepan dengan Incik Suami sambil pakaikan dia bedak sejuk.
Lepas tu aku nak bangun nak tengok Harith Danish cadangkan tapi.......

GEDEBUKKKKKKKKK !!!!

UWAAAAWAAAAAAAA !!!!

Belum sempat aku bangun aku dah dengar bunyi jatuh.
Aku terus lari masuk bilik sambil jeritkan nama Harith Danish.
Aku lari pun sampai terjatuh sebab terlalu menggelabah.
Serius aku menggigil,lutut lemah sangat bila tengok dia da jatuh terjelepok kat bawah dengan selimut dia.
Aku terus angkat dan dukung dia sambil usap bahagian kepala belah kiri dia.
Merah........
Aku usap + aku cium dia banyak kali dan terus bagi dia nyusu.
Sambil nangis sambil tu dia menyusu.
Incik Suami pulak dukung dia dan dia terus menangis.
Aku dukung balik dan bagi susu lagi.
Incik Suami terus masak air panas.
Aku terus usap + cium sambil mintak maaf kat dia.
Tipulah kalau aku cakap aku tak menangis.
Incik Suami macam tergamam.

Sambil menyusu terus Incik Suami tuamkan harith.
Harith Danish macam taknak lepaskan aku langsung.
Lepas dia menyusu tu Incik Suami cakap jangan bagi dia tidur dulu.
Incik Suami nak tengok dia masih aktif atau tak.
Lepas tu barulah kitorang tengok keadaan keseluruhan tubuh badan dia.

Alhamdulillah dia masih aktif walaupun mata dia mengantuk.
Terkedip-kedip mata dia sebab tahan mata nak main.
Aku memang salahkan diri aku sendiri sebab aku yang tinggalkan dia.
Aku nak bawak dia g CT SCAN nanti.
Insya allah harap Harith Danish takde pape.







p/s : baru je lepas coll pengasuh Harith Danish tanya khabar dia.Alhamdulillah dia okey.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...