Semalam Dalam Sejarah

Semalam dalam sejarah !!!
Ya....
Sejarah sangat.......
26 tahun aku hidup tak pernah sekali pun aku kene SAKIT MATA.
Akhirnya di penghujung 2013 aku kene.
Pada mulanya si budak tecik yang kene.
Aku pun tak sure dari mana dia dapat sakit tu.
Dan akhirnya berjangkit kat aku.

Masa tengok si budak tecik kene memang kesian.
Nak-nak lagi dia adalah seorang bayi yang tak tahu apa-apa.
Bangun pagi mata melekat,bangun tidur mata melekat,mata merah,berair,ada tahi mata.
Dan.....
Bila kene kat aku....subhanaallah.....
Kesakitannye lain dari yang lain.
Mata rasa panas,gatal,berpasir,pedih,berair,kabur
Barulah aku tau apa rase orang sakit mata.
Aku rasa bijik mata aku ni nak terkeluar pun ada.

Apa-pun aku bersyukur sebab aku dapat merasa kesakitan ni.
Dan arini aku bangun pagi aku tengok mata sebelah kiri pulak merah.
Hmmmm nampaknya kedua-dua mata aku dah merah.
Tak dapatlah nak berjalan balik rumah mak aku.

Semoga aku cepat sembuh!!!!!

Insyaa Allah.....aminnnnnnn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...