Susahnya Nak Decide Nama Anak

Hye korang !!
Alhamdulillah aku dan Incik Suami dah tau jantina baby kitorang.
Memang di luar jangkaan dan memang tak decide nak tengok jantina pun.
Actually macam biasa aku kene pegi checkup then kebetulan on the date aku nak checkup tu memang dah siap dapat borang untuk scan.
So dalam kepala nak tengok kandungan aku sehat and nak tau perkembangannya jela.

Macam biasa sebelum pukul 8pagi kitorang dah tercegat kat PPUM tu untuk amek nombor and tunggu giliran.
Sambil-sambil tu memang sempatlah kunyah roti or apa-apa supaya perut tak kosong.
Incik Suami macam biasa memang pantang ada masa terluang mesti akan main games. :)

Tunggu punya tunggu...
Bayar segala apa yang perlu dibayar...
Cek air kencing + berat.OMG berat naik hampir 5kilo.Tak tahu berat aku or berat baby.
Masa untuk scan pulak lepas semua kat atas.
Kene tunggu giliran lagi.
Tunggu punya tunggu sampailah turn aku.
So macam biasalah angkat baju ke atas sikit dan operasi scan pun bermula.
Alhamdulillah baby sehat dan perkembangannya pun stabil dengan usia.
Incik Suami memang kusyuk memerhatikan gambar yang ada kat tv tu.
Ohh ya kat PPUM dia ada tv kat depan muka dalam keadaan tergantung + kat doktor ada 1.
Satu persatu doktor tunjuk dan beri penerangan.
Alhamdulillah aktif baby kami.
TETIBA !!!!!!!
Doktor sebut jantina baby kitorang.
Aku dengan Incik Suami dah saling memandang.
Dan aku tanya kali kedua kat doktor tu sama ada apa yang kitorang dengar tu betul ke tak.
Then doktor tunjuk lagi sekali.
Aku dan Incik Suami masih lagi memandang antara satu sama lain lagi.
Terus kitorang berkata "SYUKUR ALHAMDULILLAH....."
After dah scan bagai semua kene tunggu salinan untuk bagi kat doktor lagi satu pulak.
Tak lama pun tunggunya.
Sambil tengah menunggu tu aku dengan Incik Suami macam blur-blur tau.
Memikir betul ke tak apa yang doktor cakap tu.
Bagi aku takkan 5 bulan dah nampak.
Apa-apa pun kitorang tak kisah dan sangat-sangat bersyukur.

Dan sekarang bermulalah misi mencari nama sebab before tiz kitorang dah decide 1 nama tup-tup kene tukar pulak.
Rupa-rupanya bukan mudah nak mencari nama anak.
Barulah kitorang mengerti.
Tetiap malam buka buku nama islam dan memulakan misi.
Incik Suami pun dah pening-pening pilih.
Harap semuanya dipermudahkanlah ye.
Harap nanti dapatlah 1 nama untuk bakal anak kitorang nanti.
Kitorang kene cari nama untuk lelaki dan juga perempuan.
Senang nanti apa-apakan. ;)
Insya allah...mudah-mudahan...aminn


p/s : Tahniah buat kawan aku yang selamat lahirkan baby girl 2/11 aritu.Yeayyyy dapat anak buah...hikhikhikkk :P



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...